Monday, October 31, 2011

dunia akhir zaman!!! :(

hye or salam wrge blogger
now emma nk citer pasal dunia akhir zaman..
 korng yg ad fb tu pasti tau pasal mcm2 orng share





tngok gmba nie korng pnh tngok tk kad google haha emma amik kad google imej jew...
k maksiat berluwase pembungan byi merate2....

emma tkod emma kalu blh nk hidop zaman nenek kitr tk kisah la tk maju mcm skrng tpy dorng agma kuat....mne ad mcm skrng nie..

contoh prng kad negare islam banjir sane sini gempe bumi..mcm2 kiter blh tngok tpy tk pedulik semua tu
emma da prsan semua tu tp emma tk ad rse nk insaf tk tau knpe myb yg sebok orng putih kater kiamat 2012 tkkan belaku.kite tk kan thu thun pukul berape tpi kiter thu hri ape...n pasal kad china tu bdak kene lngr wat tk tau jew....n gmba anjing tarik anjing laen kad tepi jln.music berluluase....

yg emma thu orng yg beriman akan meninggal dulu dan akan tinggl orng yg kafir sje..
k emma ad usa2 blog2 orng emma copy paste tndan kiamat besar mau bce tk




1. Asap yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit seperti selesema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
3. Dabbah, binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
5. Turunnya kembali Nabi Isa a.s. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahdi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu. (Sudah lama mereka bebas, sila rujuk artikel saya berkenaan kajian Ulama Imran N. Hosein)
7. Gempa bumi di Timur.
8. Gempa bumi di Barat.
9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.
10. Api besar yang akan keluar dari Yaman.

perlukan lg info pergi la kew: http://ms.wikipedia.org/wiki/Tanda-tanda_Kiamat

1 comment: